Case study: Nescafe
Przez ostatni rok większości z nas zatarła się granica między pracą a domem… Praca w domu? Dom w pracy? Te dylematy są punktem wyjścia dla nowego spotu Nescafe Fine Selection, który mieliśmy przyjemność realizować dla Nestle Polska. Za kreację spotu odpowiadała agencja Publicis, przy wsparciu agencji Golden Submarine na polu materiałów digitalowych.
W grudniowej, przedświątecznej aurze (czytaj: słocie…), porzuciliśmy wypiekanie pierniczków, aby zorganizować produkcję filmową w reżyserii Joanny Rechnio, ze zdjęciami autorstwa Marka Rajcy. Być może trudno uwierzyć w ten termin zdjęć, patrząc na ujęcia rozgrywające się na tarasie (a także zrealizowaną tam na potrzeby key visuala sesję zdjęciową). Efekt słonecznej wiosny to zasługa przede wszystkim pionu scenograficznego, który odpowiednio zazielenił ów taras, ale też postprodukcji obrazu oraz – co być może najważniejsze w tym wypadku – departamentu oświetlenia. Aby dostarczyć na 7. piętro mokotowskiego apartamentowca odpowiednią dawkę światła słonecznego, ciężkie lampy wyładowcze wznieśliśmy za pomocą podnośnika o 50-metrowym wysięgu ramienia. Wszystkie te zabiegi pozwoliły ukryć fakt, że dzień zdjęciowy był ciemny, zimny, pochmurny i deszczowy…
Wisienką na torcie podczas tego długiego dnia zdjęciowego była współpraca z kocim aktorem. Ta na szczęście przebiegła bez żadnych problemów, jako że grający w spocie kot to Yoshka – prawdziwy koci celebryta i jeden z bardziej doświadczonych aktorów zwierzęcych w świecie polskiej reklamy.
Po pierwszym dniu zdjęciowym, przeznaczonym na realizację scen aktorskich, przenieśliśmy się do studia Bites., w którym zrealizowana została foodowa sekwencja demo. Wbrew pozorom, nakręcenie tych kilku zaledwie ujęć detalu mieszania kawy, zalewania kryształków wrzącą wodą oraz mieszania w taki sposób, żeby okrągła kropla w idealny sposób spadła z łyżeczki do kubka – zajęło kilka dni prób i cały dzień zdjęciowy, a także wymagało użycia kamery highspeedowej Phantom (rejestrującej obraz z prędkością 1000 klatek na sekundę!) i robota pracującego w technologii motion control.
Trzeci dzień zdjęciowy przeznaczony został na produktową sesję zdjęciową, zrealizowaną w Jagody Studio pod okiem agencji Golden Submarine przez fotografkę Paulę Patocką.
Zwieńczeniem tego udanego projektu było wykorzystanie znanego wszystkim utworu Das’ree “Life”, który podkreślił nastrój relaksu, w jaki wprowadza nas codzienna przerwa na kawę – czy to w biurze, czy w domu – czy na planie zdjęciowym! Cieszymy się, że mogliśmy tym filmem dokonać kontynuacji serii ponadczasowych, uniwersalnych reklam, których nieodłącznym symbolem jest kultowy czerwony kubeczek Nescafe.