Rekwizyty i kostiumy w filmie reklamowym
W dzisiejszym artykule chciałabym Wam przybliżyć temat rekwizytów i kostiumów specjalnych. Co to jest, dlaczego tyle kosztuje i dlaczego ich przygotowanie zajmuje tyle czasu? Często słyszymy te pytania od klientów.
Już wyjaśniamy.
Zazwyczaj film reklamowy jest realizowany za pomocą kostiumów, rekwizytów czy mebli pochodzących ze sklepów sieciowych. Najlepszym rozwiązaniem finansowym zarówno dla klientów jak i domów produkcyjnych jest sytuacja, kiedy przedmioty są wypożyczane. Wówczas po zakończonych zdjęciach wszystkie elementy wypożyczone na potrzeby realizacji filmu trafiają z powrotem do magazynów, a klient zostaje obarczony tylko kosztem ich wynajęcia.
Dużo mniej atrakcyjnym rozwiązaniem jest zakupienie danego przedmiotu. Dzieje się tak zazwyczaj, kiedy poszukiwane przez nas elementy nie są dostępne w wypożyczalniach, lub kiedy przedmiot w trakcie zdjęć ulegnie zniszczeniu. Wówczas klient zmuszony jest
ponieść koszt jego zakupu. Sytuacja komplikuje się, kiedy mamy do czynienia z nietypowymi zamówieniami, jak np: kostium kosmonauty, przebranie turona, żółta suknia ślubna czy przyrząd do sprawdzania kondycji włosów, przerębel itp. Wtedy cały proces twórczy się wydłuża. Zaczyna się od referencji reżysera i jego wizji, następnie mamy proces projektowania kostiumu / przedmiotu przez podwykonawcę, kolejno proces akceptacji projektów przez klienta i w końcu proces twórczy – wykonawczy. Dlatego z racji na swoją czasochłonność jest to usługa kosztowna. Takie przedmioty nie podlegają zwrotom i koszt ich wykonania w 100% pokrywa klient. Jedną z zalet jest fakt, że taki produkt jest dostosowany do potrzeb klienta i odpowiada w pełni jego wizji i jest unikatowy.
Nazywam się Magda Gębicka Krzymińska i jestem producentem w firmie M5FILM. Pomagamy naszym klientom i udostępniamy wiedzę niezbędną w procesie produkcji filmów reklamowych.