Pre-production meeting, czyli PPM – co to jest i dla kogo?
Branża filmowa, jak każda inna posługuje się swoim językiem. Nie dla każdego wszystkie terminy są znane i zrozumiałe. Dzisiaj przybliżymy Wam jedno z nich, a mianowicie PPM.
To nic innego jak pre-production meeting, czyli spotkanie organizacyjne przed planowanymi zdjęciami, w którym uczestniczy Agencja Reklamowa, Klient i Dom Produkcyjny. Ze strony Agencji zwykle biorą udział kreatywni, od Klienta Menagerowie Produktu, a ze strony Domu produkcyjnego reżyser, producent, scenograf, kostiumograf i kierownik produkcji.
PPM i PPM Booklet
Na spotkanie szykowany jest PPM Booklet, czyli książka z informacjami niezbędnymi do sprawnego przygotowania zdjęć. Zawarte są w niej następujące informacje: lista uczestników, storyboard, shootingboard, obsada, kostiumy, lokacja, scenografia i rekwizyty, harmonogram produkcji oraz inne uzależnione od specyfiki projektu.
Podczas spotkania reżyser prezentuje i szczegółowo omawia sposób realizacji ujęć i proponuje swoje najlepsze rozwiązania dla filmu.
PPM i moodboardy
Poszczególne piony reprezentują moodboardy z rekwizytami, projektami scenografii, kostiumami, tak by jak najbardziej przybliżyć Klientowi finalny efekt filmu. Spotkanie to zwykle odbywa się kilka dni przed planowanymi zdjęciami. Po spotkaniu powstaje tzw. Contact Report, który sporządza Agencja Reklamowa, zawierając w dokumencie wszystko co zostało ustalone na PPMie.