Najczęstsze błędy przy realizacji reklam farmaceutycznych

Wszyscy znamy tę formułkę „Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania …”. Często słyszymy ją w radiu czy w telewizji, wypowiedzianą na jednym oddechu, ale czy jest to jednoznaczne z tym, że wiemy jak takie reklamy prawidłowo przygotować?

W M5 Film zajmujemy się szeroko pojętą produkcją reklamową, jednak naszym „konikiem” są spoty farmaceutyczne. Od lat mierzymy się z wszelkimi wskazaniami i przeciwskazaniami w reklamach farmaceutyków. Za naszą wiedzą stoją lata praktyki, które śmiało można by ubrać w liczby:

  • setki wyprodukowanych spotów farmaceutycznych,
  • tysiące stron przepracowanych briefów,
  • dziesiątki wyprodukowanych mockupów opakowań, płynów,
  • masa zrealizowanych packshotów,
  • godziny nagranych legali,
  • setki wersów przeczytanych składów leków.

To wszystko czyni nas ekspertami w dziedzinie produkcji reklam farmaceutycznych.

Jednak marketing strategiczny w firmach farmaceutycznych nie należy do zadań łatwych, a obostrzeń, z którymi mierzą się marketerzy, jest nie mniej niż chorób i dolegliwości, którym rzeczone leki mają przeciwdziałać.

Pół biedy, jeśli reklama dotyczy leków OTC, czyli tych wydawanych bez recepty. W tym przypadku może ona być kierowana wprost do konsumentów. Jednak i tutaj liczba obostrzeń może co bardziej wrażliwych przyprawić o ból głowy.


Przede wszystkim…