Jak napisać brief filmu reklamowego
Podpowiemy Ci, jak sprawnie przygotować się na działania, związane z produkcją filmów reklamowych.
Pewnie wiesz, że sam scenariusz spotu nie wystarczy do wyceny całej produkcji.
Pierwszy krok to wybór agencji kreatywnej, która przygotuje scenariusz. Następnie scenariusz ten należy wycenić w domach produkcyjnych, wyłaniając najlepszą ofertę. Aby usprawnić ten proces, potrzebny jest brief na film reklamowy.
Zapewne chcesz uzyskać najlepszą jakość w stosunku do ceny. Dlatego też warto dopracować brief. Jest on bazą dla wszystkich firm, biorących udział w przetargu.
Dobry brief filmu reklamowego zawiera:
- Informacje ogólne o zamawiającym
- nazwa klienta (firma)
- marka
- agencja kreatywna obsługująca klienta
- tytuł projektu
- rodzaj projektu: czy jest to film wizerunkowy, film contentowy czy sesja fotograficzna
- ilość filmów, ich długość, ilość wersji, ich przeznaczenie
- liczba i nazwa wszystkich Domów Produkcyjnych zaproszonych do przetargu
- data rozpoczęcia przetargu
- Zakres praw autorskich (określamy prawa dla zamawianych filmów i wersji z określeniem pól eksploatacji, czasu i zasięgu terytorialnego oraz ewentualnymi opcjami rozszerzeń)
- prawa do spotu wersja I
- prawa do spotu wersja II
- prawa do zdjęć (sesja foto)
- dokładny zakres rozszerzeń – jeśli występuje
- Płatności
- orientacyjny budżet przeznaczony na produkcję
- termin płatności określony w dniach, liczony od daty złożenia zamówienia
- Rekomendacje
- brief na reżysera
- brief na casting (obsada)
- brief na lokacje, kostiumy, muzykę, animacje
- brief na scenografię (lokacje naturalne lub budowa scenografii na hali zdjęciowej)
- Opis postprodukcji
- dom postprodukcyjny lub lista dostawców preferowanych
- studio dźwiękowe lub lista dostawców preferowanych
- pliki emisyjne do zawarcia w kosztorysie
- ilość sztuk i nazwy stacji kryteria oceny przetargu
- Podsumowanie
- lista załączników do oferty
- kryteria oceny przetargu
Nazywam się Magda Gębicka Krzymińska i jestem producentem w firmie M5FILM. Pomagamy naszym klientom i udostępniamy wiedzę niezbędną w procesie produkcji filmów reklamowych.