brief na reklame

Jak napisać brief filmu reklamowego

Podpowiemy Ci, jak sprawnie przygotować się na działania, związane z produkcją filmów reklamowych.

Pewnie wiesz, że sam scenariusz spotu nie wystarczy do wyceny całej produkcji.

Pierwszy krok to wybór agencji kreatywnej, która przygotuje scenariusz. Następnie scenariusz ten należy wycenić w domach produkcyjnych, wyłaniając najlepszą ofertę. Aby usprawnić ten proces, potrzebny jest brief na film reklamowy. 

Zapewne chcesz uzyskać najlepszą jakość w stosunku do ceny. Dlatego też warto dopracować brief. Jest on bazą dla wszystkich firm, biorących udział w przetargu.

Dobry brief filmu reklamowego zawiera: 

  1. Informacje ogólne o zamawiającym
    • nazwa klienta (firma)
    • marka
    • agencja kreatywna obsługująca klienta
    • tytuł projektu
    • rodzaj projektu: czy jest to film wizerunkowy, film contentowy czy sesja fotograficzna
    • ilość filmów, ich długość, ilość wersji, ich przeznaczenie
    • liczba i nazwa wszystkich Domów Produkcyjnych zaproszonych do przetargu
    • data rozpoczęcia przetargu
  2. Zakres praw autorskich (określamy prawa dla zamawianych filmów i wersji z określeniem pól eksploatacji, czasu i zasięgu terytorialnego oraz ewentualnymi opcjami rozszerzeń)
    • prawa do spotu wersja I
    • prawa do spotu wersja II
    • prawa do zdjęć (sesja foto)
    • dokładny zakres rozszerzeń – jeśli występuje
  3. Płatności
    • orientacyjny budżet przeznaczony na produkcję
    • termin płatności określony w dniach, liczony od daty złożenia zamówienia
  4. Rekomendacje
    • brief na reżysera
    • brief na casting (obsada)
    • brief na lokacje, kostiumy, muzykę, animacje
    • brief na scenografię (lokacje naturalne lub budowa scenografii na hali zdjęciowej)
  5. Opis postprodukcji
    • dom postprodukcyjny lub lista dostawców preferowanych
    • studio dźwiękowe lub lista dostawców preferowanych
    • pliki emisyjne do zawarcia w kosztorysie
    • ilość sztuk i nazwy stacji kryteria oceny przetargu
  6. Podsumowanie
    • lista załączników do oferty
    • kryteria oceny przetargu

Nazywam się Magda Gębicka Krzymińska i jestem producentem w firmie M5FILM.  Pomagamy naszym klientom i udostępniamy wiedzę niezbędną w procesie produkcji filmów reklamowych.